Dag 8 - Mae Sai

11 juli 2014 - Mae Sai, Thailand

Na een 1e nacht gescheiden geslapen (ineke met suus, martijn met saar en sofie) n ontbijt bij de duitser. Prima, echt alles was mogelijk. Wel weer een beetje opgelaten gevoel; de duitser, zijn thaise vrouw en iemand uit de bediening zaten ons constant te bekijken of alles wel naar wens was. Goed bedoeld, maar om gek van te worden. Daarna in de auto gestapt richting warm waterbronnen. Een prachtige tocht door de bergen leidde ons erheen. Zowel Martijn als de kinderen hebben alleen een voetenbad genomen want de temperatuur was bijzonder hoog. Ineke ging er vol in, maar die kan het heet hebben. Daarna nog n koele zwem bij de, inmiddels 3e, waterval. Dat blijft heerlijk. Daarna door met de reis richting t hoge noorden. Al snel kwamen we erachter dat we ons ernstig vergist hadden in de reistijd. Uiteindelijk moesten we nog zeker 4 uur rijden en dan zou t al donker zijn! Niet fijn... Vlak voor aankomst een stop op een lokale markt om te eten en fruit te halen. Onze kinderen waren de attractie! 1 vrouw werd bijna emotioneel zo mooi vond ze die meisjes van ons.
Toen op zoek naar onze slaapplek van die nacht: dat werd n heidens karwei. We hebben ruim 2 uur in t donker gezocht op onbegaanbare wegen, zonder knap zicht, wel 20 mensen naar de weg gevraagd, maar iedereen wees ons een andere kant op. En dat terwijl we via de gps wisten dat we heeeeel dichtbij waren! Binnen de kilometer!
Uiteindelijk vonden we het resort. Twee portiers, allebei niet engels sprekend keken ons vragend aan. Ze leken ook nog ladderzat. T resort leek verlaten. Ineke moest nog in kamers kijken, maar we besloten toch, op onderbuik gevoel te vertrekken. Dus...... om 9 uur s avonds met drie (niet meer zo gezellige) kinderen op zoek naar n hotel.
In n nabij gelegen stad een goed, groot hotel gevonden. Dus nu liggen we prinsheerlijk in twee tweepersoonsbedden en t tentje in n ruime familiekamer aan t (lauwe) bier en wat thais voedsel vh voedselstalletje voor de deur. Een 7-11 naast de deur (helaas geen koud bier want Buddha is jarig vandaag ofzo...), airco, kinderen die slapen....
Eind goed, al goed. Het hoort er allemaal bij...... O ja, het hotel heet Khan Thong Kham hotel in Mae Sai.

1. Jet:
    11 juli 2014
    wat een commotie en emotie vandaag. Gelukkig met een goede afloop. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Jullie volgende hotel ziet er weer heel goed uit aan de Mekong rivier en met zulke geweldige meiden kan het haast niet mis gaan.Liefs, ma
  2. Marlies:
    12 juli 2014
    ik ben blij dat alles leuk is. Het is daar vast heel heet.
    Leuke foto's.De rivieren zien er heel mooi uit. Nog heel veel plezier .Leuke verhalen ik zou daar ook wel willen zijn.Ik mis jullie wel heel erg.Ik hou van jullie Sofie,Suus,Saar
    XXXXAmberXXX