Dag 7 - Chiang Dao

10 juli 2014 - Chiang Dao, Thailand

Na n zeer teleurstellende nacht met n dito wedstrijd werd onze huurauto om 9 uur gebracht. Zonder kinderzitje, maar die werd nagebracht. Ooit eerder n wipstoel als autozitje gehad in Thailand dus iets later geen probleem. In n shoppingmall luiers voor saar gekocht, brood, en door Suus goedgekeurde ham en toen op pad. Even wennen aan de combinatie van links rijden en het drukke verkeer in Chiang Mai, maar zodra gewend is het heerlijk; eigen vervoer, eigen muziek en eigen tempo. We reden naar de Mae Sa waterval: eentje met 10 plateau's, best mooi. Na n lekkere koele duik door naar de grotten van Chiang Dao; echt supergaaf! Samen met een gids en n olielamp kruip door, sluip door door een grot. Overal in de grot vleermuizen (iehhhh...hondsdolheid?). Gelukkig duurde het niet te lang zodat iedereen het nog leuk vond.
Daarna op zoek naar onze slaapplek voor de nacht. Dat gaf wat problemen want ons navigatiesysteem kende het adres niet en toen we het aan iemand vroegen, met een in het thais geschreven adres, bleek diegene analfabeet en het engels niet machtig.
Uiteindelijk toch op eigen kracht het resort gevonden en aldaar opgewacht door iemand uit Allo Allo: Joachim, een superaardige duitser, maar met een gigantisch accent. Het resort is echt prachtig, ee zijn de enigen, heerlijk rustig. De kokkin van het restaurant bereidde een heerlijke maaltijd voor ons. Alleen een beetje (!) te pittig...
Sofie heeft met tranen in de ogen gegeten; het was eigenlijk te pittig, maar ze vond het zo lekker.
In de recensies op booking.com stond al dat de eigenaar aardig was, maar een beetje opdringerig, dat kunnen wij bevestigen!

1. Jet:
    10 juli 2014
    Sofie wordt langzamerhand een echte wereldreizigster met overal favoriete gerechten. Heerlijk! Als ze er maar geen last van krijgt in haar buik. Liefs, (o)pa, (o)ma, Rob, Jet
  2. Marlies:
    11 juli 2014
    Jeetje, wat beleven jullie veel.
    De andere kinderen op school kunnen wel inpakken tijdens het kringgesprek over de vakantie!
    Jammer de voetbal maar Jelle blijft positief: we kunnen nog gewoon 3de worden hoor.
    Dikke zoen en ga zo door met deze leuke verhalen en plaatjes.