Dag 9 - Chiang Saen

12 juli 2014 - Chiang Saen, Thailand

Vanmorgen pas gezien op welke plek we logeerde. Op twee stappen verwijderd van de grens met Miramar (Birma). Even kort naar de grenspost gelopen, daarna afgrijselijke hakken voor Suus gekocht voor n appel en een ei. Toen in de auto gestapt, weer naar n grot. Alsof de duvel er mee speelde; op steenworp afstand van het hotel waar we oorspronkelijk zouden verblijven. En ook bij deze attractie gee n hond te bekennen. Alleen een bordje midde in de jungle dat aangaf:200 treden omhoog. Best krap tussen de planten een glibberige route omhoog. Onderweg kwamen we n specifieke boom tegen met daarop harige rupsen. En net over deze rupsen had sofie bij t jeugdjournaal een documentaire gezien. Levensgevaarlijke rupsen waren het!!!!!! Dus de angst sloeg hard toe bij Sofie en ze trok daarin uiteraard ook haar zussen mee. Uiteindelijk met drie gillende wijven terug naar de auto zonder een grot te hebben gezien.
Door naar de 'gouden driehoek', het drielandenpunt van Thailand, Myanmar en Laos. Een zeer populaire trip voor toeristen, en dat blijkt. Veel bussen met toeristen en veel stalletjes met souvenirs. Onze bloedjes kwamen langs een stal met hoedjes, en natuurlijk moest er weer wat vakantiegeld worden uitgegeven. Heerlijk geluncht langs de Mekong rivier (ineke, martijn en sofie dan). Daarna hebben we met een longtailboot de oversteek gemaakt naar Laos. Hier zijn we een half uurtje geweest, kaartje gepost, Laotiaans biertje gedronken alvorens weer terug te keren op Thaise bodem.
Het hotel van vannacht bleek op 5 minuten rijden te liggen, dus om 16.00uur lagen we al in het zwembad. Martijn is daarna 1,5uur lang bruut onder handen genomen door een thaise. 's Avonds nog even de stad in voor diner en daarna lekker slapen.

Oja, Sofie is onderweg bij de duitser haar knuffel-ijsbeer vergeten. Gelukkig is ie gevonden, de duitser heeft een voorlopige pleegmoeder gevonden en stuurt hem later op naar een hotel waar we wat langer verblijven. Sofie is gerustgesteld.

1. Jet:
    12 juli 2014
    Hebben jullie in Laos ook nog die flessen whiskey met tijgerpenis en slang gezien? Walgelijk, niet? Heeft Martijn nog steeds last van zijn rug en is dat iets verbeterd door die brute Thaise?
    Het volgende hotel ziet er ook weer goed uit. Isa dat ver rijden?
    liefs,ma
  2. Jet:
    12 juli 2014
    Gaan jullie nog een of meer bergvolken bezoeken? Is best de moeite waard.
  3. Yvonne:
    12 juli 2014
    he lieve schatten, wat doen jullie veel! en wat maken jullie veel mee! ik vind het maar wat stoer dat jullie dit met drie aapjes ondernemen! petje af! ontzettend leuk om jullie zo te volgen:-)
    dikke kus van mij alleen want mijn drie aapjes slapen nu.....