Dag 10 - Phrae

13 juli 2014 - Phrae, Thailand

Vandaag hadden we een lange reisdag gepland (mooie tocht, door de bergen langs de grens met Laos), maar het regende zo verschrikkelijk hard en veel dat we er toch voor kozen de snelste weg naar Phrae te nemen. Goede keuze want het heeft eigenlijk de hele dag gehoosd. Hele stukken geen hand voor ogen gezien op de weg. Ineens duikt er dan een auto op (uiteraard zonder verlichting) of iemand op een brommer met paraplu (uiteraard ook zonder verlichting). Van ZOAP hebben ze hier ook nog nooit gehoord. Kortom, hard werken vandaag. Gelukkig gedroegen de kindjes zich voorbeeldig, met dank aan Nintendo.
Onderweg gelukkig nog wel een leuke markt getroffen voor de lunch. Heerlijke stokjes met zoet varkensvlees (zelfs Suus at het), stokjes met een soort oliebol erop, insecten, heel bijzondere gekookte pannenkoeken met mais en suiker, verse kroepoek of noedels met verse groenten. Smullen!
We blijven een soort bezienswaardigheid op dit soort plekken, en dan vooral Saar en Suus. Die spelen het spel super mee; beetje zwaaien naar mensen en 'sawadee' zeggen. Ze stelen de show! Veel mensen maken foto's of willen met ons op de foto. Ook grappig dat veel marktkooplui schrikken als je bij hun kraampje komt, o jee, nu moet ik engels praten maar dat kan ik niet. Gelukkig lukt het met gebaren en een lach altijd zaken te doen.
Om 17.00uur waren we in Phrae. Helaas geen zwembad deze keer. Gelukkig goed internet hier, dus via Youtube konden nog wat filmpjes gekeken worden. Daarna nog even de stad in voor de avondmaaltijd. Ook hier weer het thaise principe van veel verschillende kraampjes, je kiest waar je wilt iets uit, en neemt plaats aan van de vele tafeltjes (waarbij je als westerling constant bekeken wordt).
Terug in het hotel even lekker wassen. Morgen naar Sukhothai, waar we gelukkig 3 nachten blijven. Dat rondreizen is leuk, maar ook erg vermoeiend. Bovendien hebben we geen schone onderbroeken meer en kunnen we weer ergens onze was laten doen. Nu in ieder geval lekker slapen.

1. (o)pa/Rob Verhoek:
    13 juli 2014
    en hebben jullie allemaal van die enge insecten gegeten?
    de gedachte dat je zoiets eet, en dan dat geknars tussen je tanden, brrrrrrrrrrr!
  2. Jet:
    13 juli 2014
    Jammer, dat jullie zulk slecht weer hadden. Bij ons was het eindelijk weer eens goed. De blogs t-m vandaag zijn aan oma A´dam gestuurd. Ze geniet net als jullie van alles. Liefs, ma
  3. Marlies:
    13 juli 2014
    jammer dat het zo slecht weer was.Waren de insecten lekker?

lekker eten hebben ze daar. leuke foto's.
    nog veel plezier
    liefs AmberXX
  4. Rob en Marijke:
    14 juli 2014
    Gatver! Heeft Martijn dat hele bakkie leeg gegeten??