Dag 4 - Chiang Mai

7 juli 2014 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag zijn we de dag vroeg begonnen. Om 7 uur de wekker gezet, ontbeten en opgehaald voor ons 1e excursie: een fietstocht ten oosten van chiang mai. Wij samen een mountainbike, voor sofie een mountainbike, voor suus een aanhangtrapfiets en voor saar een aanhangzitje waarbij zij ook nog kon meetrappen. Heel geinig. T werd n privetour met n aardige thaise studente als gids. Langs prachtige fietsroutes, via tempels naar n oude leprakolonie waar lepraslachtoffers voor Oxfam Nofib allerlei huisvlijt creëerden. ...Sofie vond t wel interessant om die misvormde ledematen te aanschouwen. Via rijstvelden na 25 km aangekomen in n klein dorpje waar veel hout verkocht werd. Daar n heerlijke lunch en zijn we met de auto weer opgehaald. Wij hadden nog wel terug willen fietsen, maar Suus en sofie hadden zadelpijn.
Om onze bloedjes (en daarmee uiteindelijk ons zelf) niet tot t uiterste te drijven hebben we de namiddag doorgebracht aan de rand van het zwembad. Ineke heeft voor het eerst van haar leven een echte thaise massage genoten. Wauw, wat een ervaring! 1,5 uur puur genot!
Op verzoek van de kinderen gegeten in t restaurant van het hotel. Patat met hamburgers voor hun, wij n lekkere thaise maaltijd. Alleen daarom zou iedereen hier heen moeten komen!
Morgen is het plan om zelf fietsen te huren en de ommuurde oude binnenstad te verkennen. Woensdag nog n avontuurlijk tripje met vlotvaren en tree top gliden !?
Spannend! En dan laten we CM al weer achter ons......

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl