Dag 3 - Chiang Mai

6 juli 2014 - Chiang Mai, Thailand

Na een korte nacht (van 3 tot bijna 6 uur voetbal) de wekker gezet en om 9 uur met veel moeite wakker geworden. Saar sliep in haar tentje; het eerste wat ze deed toen we haar tentje openmaakten was 'm weer dicht doen: "ik ben nog moe". Ook sofie was erg moeilijk wakker te krijgen, zij had de penalty-reeks meegekeken. Na het ontbijt nog snel even zwemmen en toen per taxi naar een van de beroemdste tempels van Thailand, de Doi Suthep tempel. Het was best een lange rit, door de stad en toen bergop over een weg met heel veel bochten. De tempel was te bereiken met een trap met ruim 300 treden. Sofie en Suus hebben de trap zonder morren beklommen, Saar was na 10 treden "heel erg moe". Gelukkig hadden we de draagzak mee, werkte super! Nog een lichtpuntje, ze verkochten ergens op die trap wafels, en nota bene Suus vond ze heerlijk! Het tempelcomplex was erg mooi, veel blingbling en mooie beelden. Al met al erg de moeite waard!
Met de taxi weer terug naar de stad en ons laten afdroppen bij de nightmarket. Het was nog wel geen nacht, maar de markt was al bezig. Maar eerst lieten we ons verwennen met een heerlijke massage. Mooi om te zien hoe Sofie een beetje onwennig zat te genieten van haar voetmassage, helemaal toen ze door Martijn ook nog sushi gevoerd kreeg! Na de massage eigenlijk alleen nog de markt op geweest om bij de diverse eetstalletjes allerlei lekkernijen te kopen als avondeten. Het is geen restaurant, je eet gewoon al zittend op de stoep, maar lekker! Bovendien kan er tijdens het eten nog flink touwtje worden gesprongen (in 34+ graden), we hadden heel wat bekijks.
Ronnd 7 uur weer naar huis t er rug, want morgen worden we rond half negen opgehaald voor een fietstocht over het platteland. Nu, om 8 uur, is het stil, de kinderen lijken te slapen, en voor ons even rust en dan ook vroeg slapen... weer even bijslapen na de enerverende nacht van gisteren (halve finale!!!)

1. Jet:
    7 juli 2014
    Wat hebben jullie het naar je zin !!! Geweldig om zo op de hoogte gehouden te worden !!!