Dag 18 - Bangkok

21 juli 2014 - Bangkok, Thailand

Vanuit ons guesthouse in Kanchanaburi direct naar de bridge over the river Kwai gereden. Daar een toeristisch treintje gepakt om er in 15 minuten over heen te rijden. Misschien niet het meest interessante tripje maar we vonden allebei dat we het niet konden maken om door te rijden bij zoveel geschiedenis. Bovendien pikte Sofie dat niet helemaal. Die heeft ons nog eens haarfijn uitgelegd wat er allemaal gebeurd is tijdens de tweede wereldoorlog. Alles op school geleerd... en uit haar Thailand-reisboek.
Maar daarna...
Heerlijk! We zijn in Bangkok gearriveerd zonder brokken te maken met de huurauto. Wel even mis gereden waardoor we hartje Bangkok vlak langs het paleis en dwars door Chinatown zijn gereden tijdens volle spits! Best spannend!
In een goed hotel terechtgekomen met twee slaapkamers, een keuken (die we natuurlijk niet gaan gebruiken), twee badkamers, schoon en luxe! Heerlijk!
Na een duik in het zwembad werd de huurauto opgehaald en konden we op naar Chinatown om flink te shoppen tot we droppen. Uiteraard niet voldoende dus we gaan morgen, na onze fietstocht door Bangkok nog een keer naar de meest vreselijke markt van Bangkok waar alle nepmerken je om de oren vliegen. Nu alle kinderen (schoon en gedoucht) in bed omdat we morgenochtend om 7 uur op de fiets stappen. We hebben goede herinneringen aan de vorige keer dus zijn allebei een beetje bezorgd dat het zal tegenvallen. Nee toch?

1. Jet:
    22 juli 2014
    lekker veel nepdingen kopen, heerlijk ! Gaan jullie naar de Patpong Markt, met al die "meisjes" in de huizen aan de zijkant?