Dag 17 - Kanchanaburi

20 juli 2014 - Kanchanaburi, Thailand

Weer een geweldige dag achter de rug! Vandaag waren wij een dag olifanten verzorgers! En in een goed park waar mishandelde, uitgebuite en verwaarloosde olifanten een goede oude dag kunnen genieten. Dus niet een ritje achter op de rug van zo'n immens dier. (wat overigens slecht is voor de olifant; vandaag bevestigd).
Om 9.00 uur opgehaald uit ons guesthouse. In de taxi een ander Nederlands gezin met drie jongens in dezelfde leeftijd als onze kinderen. Een succes dus!
De dag gestart met voeren van de olifanten; een beetje onwennig en spannend. Toen eten gaan maken: kleefrijst met pompoen. Dus: pompoen snijden en hakken en rijst koken en roeren. Olifanten eten zo'n 100 kilo voedsel per dag (per olifant) dus je bent wel even bezig. Uiteindelijk zorgden wij voor drie van de 11 olifanten. ..reken maar uit!
Toen voedsel verstoppen in bomen en poeltjes. Zelf even lunchen, kijken naar het verstopspel vd olifanten. Daarna moesten er bananenbomen worden gepland zodat de olifanten over 6 maanden ook te eten hebben. Daarna terug naar de rijst om hiervan grote ballen te maken die weer aan de olifanten konden worden gevoerd. Het voeren begon bijna routine te worden voor de kinderen, hoewel die kronkelige slurfen nog wel voor wat gillen zorgden.
Hierna het hoogtepunt van de dag: zwemmen met de olifanten. Erg lastig om er op te klimmen vanuit het water, en erg lastig om te blijven zitten, want de olifanten waren in een lollige bui en probeerden ons eraf te gooien. Uiteindelijk bleven Sofie en Suus het langste zitten. Daarna konden we ons omkleden en was het weer tijd om... de olifanten te voeren. Nu was echt niemand bang meer; zelfs Saar stopte lachend banaan na banaan in een slurf. Het was echt een geweldige dag! Het maakt ook dat we grote spijt hebben van ons eerdere olifantenritje tijdens deze vakantie. Wat toen eigenlijk al niet goed voelde werd nu bevestigd. Gelukkig hebben we de kans gekregen het enigszins goed te maken... als nu die eerdere olifant maar geen Rolo-olifant is.
Nu zitten we in het resort aan de drank, de Skipbo en de DS. De vrouw des huizes is voor ons aan het koken, ruikt alvast heerlijk (Massaman curry mmm). Morgen naar Bangkok!!!

1. Rob en Marijke:
    20 juli 2014
    Jullie hebben hard gewerkt vandaag! Het klinkt als een leuk, maar ook nuttig uitje om daar een handje te helpen..
    Gaan jullie nu maar eens lekker uitrusten! Groeten aan allemaal..
  2. Jet:
    20 juli 2014
    Wat zijn ze groot hè en wat een ruwe huid hebben ze. Lief dat jullie zo je best hebben gedaan voor die Dombo's, al kunnen ze niet vliegen.