Dag 16 - Kanchanaburi

19 juli 2014 - Kanchanaburi, Thailand

Vandaag vroeg uit de veren, inpakken en door naar Kanchanaburi. Weet niet of het door de eigenaar komt, maar we zitten om 9 uur in de auto (ontbijt al achter de kiezen). We worden hartelijk uitgezwaaid maar wij zwaaien nog harder terug! Aangezien we zo vroeg al rijden besluiten we vandaag toch nog door te rijden naar de Erawan watervallen, Thailand's beroemdste. Onderweg weer hevige regenval, maar wij denken aan opa Jonkie: voor Wagendrevers (en Verhoeken!) gaat de zon altijd schijnen. En ja hoor, na de lunch bij de watrrvallen (kip, heeeeeeel veel geroosterde kip) stopt het inderdaad met regenen en verschijnt een waterig zonnetje. Koud is het sowieso niet.
Wat meteen opvalt is de drukte, dat hebben we de hele vakantie nog niet zo gezien, we reizen echt de drukte tegemoet. De watervallen zelf zijn prachtig, maar de knabbelende dr Fish-vissen zijn Suus en Saar toch te opdringerig. Gelukkig houden ze elkaar even bezig aan de waterkant zodat de 'groters' wel even kunnen zwemmen.
Na het zwemmen terug naar Kanchanaburi op zoek naar ons slaapadres. Net voordat we de moed opgeven, we kunnen het niet vinden, treffen we een thaise die met de brommer voor ons uit rijdt... gevonden! Uitpakken, wat drinken en dan nog snel even wat eten en naar bed, want morgen wachten de olifanten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. (o)pa/Rob Verhoek:
    19 juli 2014
    Logboek snel en doeltreffend weer bijgewerkt. Het blijft leuk en we blijven jullie volgen!
  2. Jet:
    19 juli 2014
    Lijkt me heel apart om te zwemmen in een waterval samen met dr.Fish