Dag 11 - Sukhothai

14 juli 2014 - Sukhothai, Thailand

Vanmorgen na een lekker ontbijtje; american voor Suus, Saar en Ineke, thais voor Sofie en Martijn in de auto gestapt richting Sukhothai. Een rit van drie uur, dat uiteindelijk nog spannend werd omdat de benzine dreigde op te raken in the middle of nowhere...
Met samen geknepen billen doorgereden zonder de kinderen op de hoogte te stellen. Echt vlak voordat de benzine op was dook daar plots een tankstationetje op! De tankdame had de dag van haar leven toen een van de achterramen naar beneden ging en Saar verscheen: 'Sawadee!'.
Met volle tank door naar onze bestemming. Bijna aangekomen kwamen we langs een site van oude tempelruines als in Sukhothai (Si Satchanalai) en volgens de Lonely Planet een schande om over te slaan. Dus aldaar fietsen gehuurd en op het heetst van de dag gaan trappen. Een fantastisch mooie ervaring, we waanden ons in een film van Indiana Jones. Er waren praktisch geen andere toeristen! Daarna door naar onze huidige bestemming. Een goed guesthouse met 2 slaapkamers en een woonkamer. 's Avonds gegeten op n lokale foodmarkt en vroeg naar bed. Want mijn hemel: wat doen wij veel! Morgen staat weer fietsen op het programma door de oude tempelruines van Sukhothai. We besloten vandaag wel om rustiger aan te doen want vooral wij zijn gebroken. ....

1. Jet:
    14 juli 2014
    Jullie doen inderdaad ontzaglijk veel; een beetje rust kan geen kwaad, dunkt me. Gelukkig hoeven jullie de komende 2 dagen niet naar een volgende bestemming te reizen. Jullie volgende hotel heeft weer een lekker zwembad, ook heel ontspannend, en anders maar weer een massage. Liefs, ma