Dag 24 - Koh Samui

27 juli 2014 - Ko Samui, Thailand

Na een korte, onrustige, maar schone!, nacht door de wekker gewekt. Ineke had om 7.00uur een afspraak met de schipper om terug te varen naar ons kakkerlakken-resort om de spullen schoon te maken, in te pakken en uit te checken. Zo gezegd zo gedaan. Om 9.00uur was ze terug, net op tijd voor het ontbijt. We wilden net even relaxen, maar toen begrepenwe dat de boot naar Koh Samui om 11.00uur zou gaan en dat we, als we die wilden halen, met 15 minuten in de taxi moesten zitten. De volgende ferry zou pas om 16.00uur gaan. Toen maar besloten om meteen te gaan. Dus snel de kinderen uit het zwembad dirigeren, afscheid nemen van de vriendinnen en vriend en nog nat in de taxi naar de pier. Gelukkig verliep de taxirit, en de boottocht voorspoedig en arriveerden we op het drukkere en nog veel toeristischer Samui.
Bij aankomst in het hotel (schoon, luxe!) bleek het pakje voor Sofie gearriveerd: de duitser uit Chiang Dao heeft inderdaad de verloren knuffel opgestuurd. Sofie, en Suus, dolblij!
Het is fijn om weer in een schone omgeving te zitten, maar de drukte is wel weer even wennen. Samui is toch anders dan de andere plekken in Thailand waar we zijn geweest; het is drukker, toeristischer en het voelt wat platter, ordinairder. Gelukkig, zagen we, is hier nog uitgebreid de mogelijkheid om.... te shoppen. Dus we komen de komende dagen echt nog wel door.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jet:
    27 juli 2014
    Het ziet er nu goed uit: een schoon hotel met iets meer luxe. geniet nog maar een paar dagen.
  2. (o)pa/Rob Verhoek:
    28 juli 2014
    nog veel vakantieplezier toegewenst in jullie laatste week; we kijken er naar uit jullie weer te zien!