Dag 23- Koh phagnan

27 juli 2014 - Ko Samui, Thailand

Zeer hete nacht achter de rug! Martijn vertelde dat hij 's avonds een kakkerlak had gezien in de badkamer! !!!!! Getver! We besluiten ter plekke om 1dag eerder te vertrekken. De locatie is fantastisch mooi maar dat alleen voldoet niet meer met kinderen. Als Ineke vervolgens bij t openen van de grote rugzak 6 kakkerlakken ziet wegspringen weten we het zeker: na het snorkeltripje met de van Dammetjes moeten we hier nog 1 nacht slapen (hoe te doen zonder angst?) Maar dan is onze aftocht een feit.
Met een klein bootje, vergezeld door een Hawaiaanse met haar zoon van 10, op naar de baai waar onze reisgenoten uit Hoorn op ons wachten.
Heel geinig: Anne, Mette en Jantien stonden op het strand te wachten. Het is zo'n aparte ervaring om bekenden in een ander land te treffen!
Na n kop koffie en wat bijpraten vertrok de boot voor de snorkeltrip. Drie leuke stops, Suus had haar eigen snorkelset gekregen en deed het fantastisch! Ze vond t ook geweldig. Saar heeft de vissen vanaf de boot gevoerd.
Na afloop een borrel, kinderen samen in het zwembad en toen richting boot voor de terugreis. Mäar wat er toen gebeurde: een complete wolkbreuk met heel veel wind! Onmogelijk om terug te varen, vooral met de kinderen. Auto? Ook geen optie want de laatste 10 kilometer was onverharde modder; dat was nu ook een modderstroom...
We spraken met de schipper af om te gaan eten en om 8 uur opnieuw te kijken. Al niet fijn...want dan gingen we sowieso in het donker terug op zo'n klein bootje. Maar om 8 uur was er niets veranderd. Inmiddels was het ook nog gaan onweren. De schipper ging met zijn zoon op het strand slapen. Er werd echt niet meer gevaren of gereden. Voor ons zat er dus niets anders op dan een kamer te boeken in hetzelfde hotel. De eigenaar heeft ons voor dit nachtje uiteraard volledig uitgemolken want we hadden geen andere optie. Sofie heeft uiteindelijk de nacht doorgebracht tussn Anne en Mette, wij met de andere op n kamer. Zonder tandenborstel, zonder schone kleren, alleen de bikini's en zwembroek. Maar....veilig. Hierdoor wel een avondje te flink geborreld om vervolgens in een schone, aircon kamer, zonder kakkerlakken heerlijk te slapen. Morgen alleen de koffers ophalen, uitchecken en naar Koh Samui! We kunnen een nachtje eerder terecht in ons laatste hotel....

1. Rob en Marijke:
    27 juli 2014
    Wat leuk voor de kinderen, zo'n ontmoeting met hun vriendjes zo ver van huis!
  2. Jet:
    27 juli 2014
    wat een emoties en commoties alweer en fijn dat de van Dammetjes jullie konden opvangen en dat allemaal voor jullie die niet van "kamperen " houden. Gelukkig is er een spreekwoord: eind goed, al goed. Laten we hopen dat jullie de laatste paar dagen wel veel rust en plezier hebben.