Dag 13 - Sukhothai

16 juli 2014 - Sukhothai, Thailand

Vandaag een ontbijt van de 7-11: tosti's met ham en kaas. Viel goed in de smaak. Rustig op pad gegaan. Volgens de eigenaar is pottenbakken een 'must do' in Sukhothai! Dus....op naar de pottenbakkers. Helaas, gesloten. Het is duidelijk geen hoogseizoen, overal rust, veel dingen gesloten. We zouden vandaag sowieso de noordzijde van het nationaal park fietsen, dus dat zijn we direct gaan doen.
Weer erge mooie dingen gezien. Het is werkelijk ongelooflijk fascinerend en adembenemend mooi: doorkijkjes waar vervolgens gigantisch grote boeddha's opduiken. Ook de kinderen blijven onder de indruk van dit alles. Ook vandaag weer snoeiheet! Hoewel de zon niet fel lijkt te schijnen, is Suus een goede graadmeter voor de hoeveelheid UV-straling. Binnen no time wordt zij rood; het moment om iedereen in te smeren! Ondanks de hitte blijven de kinderen rennen, bouwen, verstoppertje spelen. Liters water worden weggewerkt. Toen we rond een uur of drie alles hadden gezien besloten we om de kinderen te verwennen bij de 'Big C'; een reuze grote supermarkt met indoor, aircon speeltuin, patat &kip, en limonade! Een schot in de roos! Daarna terug naar het hotel en vroeg naar bed voor Suus en Saar. Met de drie 'grotters' nog even nagepraat en gesnackt (kip&worst op n stokje, viskoekjes) en ook vroeg naar bed. Morgen op naar Ayuthaya! Een tocht van 4 uur. ...