Dag 1 - Vertrek

4 juli 2014 - Chiang Mai, Thailand

Om 16.36uur hadden we de trein naar Schiphol. Alles liep gesmeerd en om half zes, beetje vroeg, liepen we rond op schiphol. Helaas konden we nog niet inchecken, maar een ijsje/chipje en een potje skipbo maakte veel goed.

Toen we uiteindelijk ingecheckt hadden hebben we ons tegoed gedaan aan pasta pesto en jip en janneke kwartet. Net toen we klaar waren met eten spotten we de van Dammetjes. Alle kinderen door het dolle!

In het vliegtuig bleken we slechts 2 rijen van elkaar af te zitten, dus er kon enthousiast ge-DS' t worden. Saar en Suus vielen al snel in slaap. De meisjes hebben zich geweldig gehouden in het vliegtuig. Vooral bij Sofie vielen de vliegtuigmaaltijden erg in de smaak. Ondanks alles toch maar erg weinig geslapen...

Geheel volgens planning landden we op bangkok airport waar het grote afscheid volgde; suus: "ik zal ze zo missen". Wij hebben onze koffers weer ingeleverd en zijn op zoek gegaan naar onze eerste echte thaise maaltijd: mcdonalds voor suus en saar, groene curry voor papa en mama en, natuurlijk, chicken rice voor sofie.

De vlucht naar Chiang Mai (zeg: Tsjeng Mai) verliep zonder bijzonderheden. Bij het wachten op de koffers bleek het fototoestel weg! Gelukkig was 'ie al afgegeven bij de balie van bangkok air, dus we konden zonder al teveel oponthoud en stress in de taxi naar het hotel. Snel inchecken en dan zwemmen.

Daarna nog even wat viskoekjes, sate, kroepoek en tom yang kum soep. Suus en saar moesten natuurlijk weer niets hebben....maar wij hebben genoten. Het slapen met zn drieeen op een kamer leek eerst niets te worden, maar kwam uiteindelijk goed, hoewel saar niet in dr tentje heeft geslapen, suus uiteindelijk ook niet, sofie bij papa in bed heeft geslapen en mama samen met suus. Een rommelige eerste nacht dus.