Dag 20 - Koh phagnan

23 juli 2014 - Ko Pha-ngan, Thailand

Zittend aan een, veel te duur wijntje (vast niet de beste kwaliteit, maar dat proef je niet meer na een paar weken geen), op t strand! Sofie in haar boek, Saar en Suus aan het kaarten. Hoe fijn. De schemer treedt in, de lucht is zilt, de haren nog nat van het zwemmen in de zee. Hoeveel fijner dan een zwembad?!
Kanttekening: heel basic, heel klein, geen luxe, electriciteit gaat uit tussen elf uur 's avonds en 's morgens 7 uur. Wij hopen dat de kinderen niet wakker worden vannacht, want zij houden van een lichtje. En onze kleine Saar is al gebeten door een rode mier! En dat is pijnlijk......!!!!! Gelukkig maar kort!
Pittige vlucht met dito landing! Het vliegtuig zwabberde naar de grond.... Saar heeft in het vliegtuig de maaltijd van haar leven gegeten; ze heeft maar liefst 9 (!) plakken onbestemde worst (kipfilet van juf Ilse?) gegeten. Ook het bijgevoegde broodje ging erin als koek, binnen is binnen!
Uit het vliegtuig, 12.30uur, begrepen dat de ferry naar Koh Phagnan pas om 15.30uur gaat. Bij aankomst op de pier, spoed spoed, we konden nog mee met de ferry van 13.00uur. Uiteindelijk waren we om 14.00uur op Koh Phagnan. Helaas voelt Sofie zich helemaal niet goed, buikpijn, koorts.
De autoreis hierheen ging gelukkigjg prima, ook voor Sofie. Het laatste gedeelte hevig want een onverharde weg. Dit was al aangegeven, maar vooral Saar gedroeg zich alsof zij in een achtbaan zat. Positief hoor, kirren van geluk!
Met een beetje zwemmen, een paracetamol, een Fanta Orange en een Pasgetti Bolgnesie voelt ook Sofie zich weer ok, gelukkig.
Beetje onwennig om niets te doen. Maar dat is hoe het leven is hier. We kunnen niets! Hoe makkelijk. ......

1. Jet:
    23 juli 2014
    Het is jullie gegund nu een beetje rust te ervaren met gelukkig iedereen weer in goede gezondheid. Nu genieten maar !!!